Večerní protahování ♥ 

24.03.2020

Tak jsem si říkala, že se víc zaměřím na články s cvičením. Jeden můj hodně oblíbený tip je právě večerní protahování. Když mám špatnou náladu, tak mě tohle docela uklidní a dobře se mi potom usíná. ♥ Protahovat se můžete také ráno nebo tak jak vám to vyhovuje. 

Zkuste se na chvilku zastavit a pojďte relaxovat.

Přiznám se, že než jsem začala večerní relax praktikovat, tak mi to docela trvalo, protože jsem velmi aktivní a nedokážu dlouho relaxovat a být v klidu. Na hodině jógy jsem snad byla jen jednou, jelikož jsem pořád myslela na to kolik je hodin, co všechno musím udělat a nemohla jsem se prostě soustředit. Tímto jóga ztrácela pro mě smysl. Každý den jsem byla ve spěchu a z toho taky věčně unavená.

Zaměřila jsem se na Pilates a ten mi vyhovuje víc, než jóga. Cítím se potom víc protažená a odpočatá. 

Když jsem šla jednou z práce, tak jsem si všimla krásného krámku, který je přímo u zastávky. Ta výloha mě tak zaujala, že jsem musela jít dovnitř. Byl to krámek, ve kterém je plno krásných dekoraci, minerální kameny, lapače snů, vonné tyčinky, mandaly a plno dalších. Já teda nejsem žádný křesťan, ale tyhle věci mě tak vnitřně uklidňují. Koupila jsem si vonné tyčinky a aromatický olejíček s vůní pomeranče. 

Doma jsem si udělala relaxační atmosféru, sepsala jsem si oblíbené cviky na protažení a začala jsem se 10 min protahovat. Musím říct, že jsem se na tohle docela zaměřila  a cítím se fakt lépe. A to jak po fyzické stránce, tak i té psychické. Nejsem vůbec unavená, nic mě nebolí a mám víc energie.

A zase hodně píšu, tak už pojďme na věc.

ZAČNĚTE TEĎ

Vezměte si podložku nebo ručník, udělejte si 10 min (klidně i víc) času jen pro sebe, najděte si klidnou místnost, zapalte si vonnou svíčku a pusťte si pomalou hudbu. Vybrala jsem pro vás moje oblíbené cviky na protahování, které praktikuji když se chci večer nebo ráno pořádně protáhnout.

Cviky, které budeme provádět vám pomůžou také odehnat špatnou náladu a negativní myšlenky. A proč tomu tak je? Pilates a jóga je spojení těla a mysli. Věřte tomu, že si fakt pořádně odpočinete.

Cviky se provádějí pomalu cca 20 - 30 vteřin

1 ) Kobra (vysoká) 

Cviky je výborný především rozvoj pohyblivosti páteře a také hrudního dýchání.

Lehněte si na břicho. Dlaně mějte v úrovni ramen, lokty u těla, nárty volně položené. S nádechem se skrze zapření o dlaně zvedejte vzhůru s lokty u těla tak, aby pupík zůstal na zemi.

Pozor! Prsty na rukou jsou roztažené a prostředníky směřují dopředu jako dvě osy! 

2)  Lomená svíčka

Cvik provádějte z lehu na zádech. Opatrně zvedejte tělo a nohy vzhůru, podepřete tělo těsně pod pasem a vyrovnejte nohy s tělem. Čím blíž jsou lokty víc k sobě, tak tím bude mít tělo větší rozsah v oblasti krční páteře. Nezapomeňte chodidla flexovat a hlavu mějte rovně.

Tento cvik odstraňuje únavu a posiluje imunitu, odstraní migrény a nespavost


3) Ásána v sedě

Další můj oblíbený cvik. Relaxační pozice pro uvolnění zad a krční páteře. Pokud máte problémy s klouby, tak tento cvik neprovádějte.

4) Loďka

Tento cvik je výborný na břišní svaly ♥ Cvik se provádí ze sedu a s nádechem zvedněte propnuté dolní končetiny.

5) Motýlek


Relaxační cvik na protažení zad a zlepšení psychiky.

Záda musí být úplně rovná ♥

Pro inspiraci dalších cviků mrkněte na https://yoga4yogi.cz/asany/?id=21 zde jsou všechny cviky detailně popsané.

Všem děkuji za pozornost a věřím, že jste si to pořádně užili ♥