Zásady zdravého životního stylu 

16.09.2019

Nezapomeňte, že 80% procent hubnutí tvoří strava a 20% cvičení. Pokud chcete jíst zdravě a začít třeba hubnout, tak stačí dodržovat pár zásad a hned se budete cítit lépe. Co je tedy důležité..O zdravém životním stylu je spousta článku. Všude radí jak jíst zdravě a co dodržovat. Já jsem z toho vybrala opravdu to co funguje ♥ Tohle je zdravý talíř..

Než začnete měnit svůj jídelníček na ten zdravý, tak bych vám doporučila stáhnout kalorické tabulky a udělat si přehled co jíte. Zapište si tam jak vypadá váš běžný jídelníček a vypočítejte si následující hodnoty. Díky tomu budete mít představu, zda jíte hodně nebo málo a hlavně jaké jídla nejvíc konzumujete. Já jsem díky tomu zjistila, že jsem jedla opravdu špatně. Měla jsem skoro minimální příjem tuku a co se týká doporučeného denního příjmu, tak v tom jsem byla úplně marná. Teď už chápu, proč jsem tak rychle a nezdravě zhubla. 

Jako první je důležité si zjistit BMI tj. index tělesné hmotnosti. Tento index se dá vypočítat pomocí kalkulačky. Nejraději používám stránku od Michala Josefa Tótha.  

Tato kalkulačka vám vypočítá denní doporučený příjem a dle toho zda chcete hubnout, dodržovat hmotnost nebo přibrat budete tuto hodnotu dodržovat.

Výslednou hodnotu jsem si dala do kalorických tabulek  a takto jsem fungovala, než jsem vychytala co je dobré jíst a co naopak ne. Tabulky ukazují hodnotu potravin u kterých budete občas i překvapení. Důležitou roli hrají také sacharidy, bílkoviny a tuky. Tento poměr je právě určený z Vašeho kalorického příjmu. 

Vyvážený jídelníček je základ ♥ 

Zdravá strava je rozhodně důležitou součástí našeho života.

Zařaďte do svého jídelníčku hodně ovoce a zeleniny. Obsahují vitamíny a prospěšné látky. 

Konzumace ryb by neměla také chybět. Já osobně ryby nemusím, jelikož nemám ráda obíraní kosti. Zamilovala jsem si tuňáka ze kterého se dá připravit svěží salát a také tuňákový steak. 

  • Vynechejte smažená jídla 
  • Odpočívejte ( zaběhejte si, čtěte, relaxujte...prostě odpočívejte )
  • Dodržujte pitný režim ( udělejte si lahodný šálek zeleného čaje, pořiďte si láhev na pití a dodržujte pitný režim ) 
  • Zařaďte do jídelníčku zdravé tuky ( najdete je v rybě, ořechu, avokádu atd. ) 
  • Studujte informace o dané potravině ( přečtěte si co obsahuje etiketa s oblíbenou potravinou. Někdy budete překvapení, že to vlastně není ono. ) 
  • Nekuřte a nepijte alkohol  ( sklenička vína neuškodí :) ) 
  • Spánek je důležitý ! ( choďte spát ve stejný čas, spánek je pro tělo důležité a také ovlivňuje chuť na jídlo ) 
  •  Nestresujte se , smějte se! 
  • Choďte pravidelně cvičit ( pokud nemáte čas, tak zkuste alespoň 30 min domácího cvičení)
  • A nezapomeňte, že VŠEHO MOC ŠKODÍ !