Pitný režim ♥

24.01.2021

Pitný režim jsem řešila na instagramu a vzhledem k několik dotazům jsem se rozhodla napsat článek. Překvapilo mě kolik z vás má problém s pitným režimem. Na příspěvek se můžeš podívat TADY. ♥ 

Lidské tělo přibližně ze 60 % tvoří voda, která se podílí na fungování buněk i čištění organismu od škodlivých látek. Pokud pitný režim nedodržuješ, tak dehydratace ti může způsobit nepříjemné zdravotní potíže.  
Jakou jsou např.:
- bolestí hlavy
- únava a malátnosti
- ztráta koncentrace 
- poklesu fyzické a psychické výkonnosti i dalších symptomů

Nedostatek vody může také za zácpu, nadýmání, špatnou koncentraci či nadváhu. Je proto důležité hlídat si, kolik toho během dne vypijeme! 

Potřebu tekutin ovlivňuje také věk, pohlaví a tělesná hmotnost daného jednotlivce, jeho zdravotní stav i složení stravy.


Fakta a mýty o pitném režimu ♥

1. Pijete vodu s citrónem? Doporučuje se začít svůj den se sklenici s vodou a citrónem. Ano, má to něco do sebe, protože napomáhá trávícímu systému a povzbuzuje peristaltiku střev. Díky obsahu vit. C v citronů posílíte přirozenou obranyschopnost. Citronová šťáva působí antibakteriálně a napomáhá vylučování nežádoucích látek.
2. Kolik vody člověk opravdu potřebuje vypít? Obecně platí pravidlo, že na každých 15 kilogramů hmotnosti člověka je třeba příjem 0,5 litru vody. Kromě váhy svou roli hraje také výška, krevní tlak, stav ledvin, ale i počasí venku nebo fyzická aktivita.
3. Zapíjení jídla vodou není zdravé! Tohle jsem četla všude na internetu. Někde to doporučuji a jinde zase ne. Podle odborníků je voda žádoucím doplňkem ke každému jídlu, pokud si dáme vhodný drink chvíli před jídlem (například ovocnou či zeleninovou šťávu ředěnou vodou v poměru 1:1), uspokojíme pocit hladu a sníme menší porci.
4. Pitný režim není jen vodě. Náš organismus potřebuje i vitamíny a minerály, které nám obyčejná voda neposkytne. Obzvlášť v létě nebo při fyzické aktivitě, kdy se více potíme.
5. Jste bez energie nebo vás často bolí hlava? Odborníci říkají, že dokonce i při ztrátě hydratace o pouhá 2 % můžete zaznamenat výrazný pokles síly a motivace a zároveň zažívat zvýšený pocit únavy. Přiměřený příjem tekutin se projeví také na kvalitě pleti. Bude hebká, pružná a vláčná.

Kategorie